• groepsfoto 2023
  • Welkom op de website van het Sons Kamerkoor

Het Sons Kamerkoor bestaat sinds 1972 en telt op dit moment 23 zangers.
    Ons doel is oude en moderne koormuziek in te studeren en uit te voeren. We hebben een uitgebreid repertoire van de middeleeuwen tot in de moderne tijd, waarbij het accent op muziek van voor 1950 ligt. We zingen geestelijke en profane, ernstige en vrolijke muziek, deels a capella. Bij concerten verlenen regelmatig instrumentalisten hun medewerking, om ons te begeleiden of als intermezzo.
    Het Sons Kamerkoor is een actief koor, we treden meerdere keren per jaar op en hebben veel plannen voor de komende jaren. In 2022-2023 hebben we ons vijftigjarig bestaan gevierd.
    De kerkelijke concerten vinden meestal plaats in de Sint Genovevakerk te Breugel, een locatie met een geweldige akoestiek. Daar zingen is een feest voor ons, en voor het publiek is het een feest om er te komen luisteren. In Son treden we ook op in De Zwaan en la Sonnerie. Maar jullie kunnen ons ook horen in Best, Kasteel Heeswijk en het Museum Krona (Museum voor Religieuze Kunst) in Uden.
    Oprichter en dirigent Ko van Geldorp heeft het koor ruim dertig jaar geleid. In 2022 is hij overleden. In 2003 was hij opgevolgd door Wil Barten. In 2013 was Gerard van de Pas de dirigent. Van 2014 tot en met 2020 stond het koor onder leiding van Marie-Astrid Vermaas. Momenteel is Paul Gieles onze dirigent.
    Sinds enkele jaren is er een aantal bedrijven in de regio Son en Breugel dat het koor financiële steun verleent. Je vindt deze bedrijven via de tab Support.